Tietoja meistä | Redkenin historia | Redken
>

Tietoja meistä

REDKENIN HISTORIA

Redken Laboratories perustettiin vuonna 1960, ja toisena perustajana oli Paula Kent. 1950-luvun lopulla hiuksia valkaistiin ja tupeerattiin rajusti. Paula oli tuolloin nuori näyttelijä, ja hänellä oli hennot hiukset ja herkkä iho. Hollywood-elokuvien kuvauksissa hän sai jatkuvasti allergisia reaktioita kampaajien ja meikkitaiteilijoiden käyttämistä tuotteista. Paula etsi ratkaisua ihotautilääkäreiltä ja kampaajilta, mutta kukaan ei osannut kertoa tuotteiden taustasta tieteellisestä näkökulmasta.

Sitten Paula sai oivalluksen, että voisi auttaa miljoonia muita ihmisiä, jotka tarvitsivat hellävaraisia mutta tehokkaita tuotteita. Lisäksi hän ymmärsi, että kampaamoalan ammattilaisten täytyi tuntea hiuksiin, ihoon ja tuotteiden ainesosiin liittyvä kemia sekä niiden vaikutus kauniisiin ja terveisiin hiuksiin.

Paula Kent käytti olutmainoksesta saamansa 3 000 dollaria ja perusti kampaajansa Jheri Reddingin kanssa (tästä nimi REDKEN) Redkenin. Yritys aloitti toimintansa kolmella tuotteella ja intensiivisellä kampaajien koulutusohjelmalla. Tuotteiden koostumusten kehittämisessä noudatettiin kolmea periaatetta:

- Proteiiniteknologia (koska hiukset koostuvat pääasiassa proteiineista)
- Emäksinen pH 4,5–5,5, joka täydentää hiusten ja ihon luonnollista pH:ta
- Ainoastaan lisensoitujen kosmetologien salongeissa suosittelemat tuotteet

Näillä periaatteilla Paula Kent mullisti kampaamoalan niin hiusmuotoilijoiden kuin asiakkaidenkin näkökulmasta. Hänen edelläkävijän asennettaan vaalitaan, ja hänen perintönsä on edelleen brändin kulmakivi.

 

REDKENIN VIRSTANPYLVÄÄT

 

1960-luku: Kauneuden ja tieteen yhdistelmä saavuttaa kulttisuosion

- Amerikkalainen näyttelijä Paula Kent ja hänen kampaajansa Jheri Redding perustavat Redkenin 3 000 dollarin alkupääoman ja kolmen tuotteen turvin
- Proteiinien ja kosteuden tieteeseen perustuvat Amino Pon ja PPT saavuttavat kulttisuosion
- Visionäärinen hiusmuotoilija Vidal Sassoon aloittaa yhteistyön Redkenin kanssa ja kiertää Yhdysvaltoja merkin nimissä 

 

1970-luku: VIEMME VIESTIÄMME ETEENPÄIN

- Redken toimii alan koulutuksen edelläkävijänä keskittymällä tieteeseen ja liiketoimintaan
- Redken järjestää vuonna 1974 ensimmäisen Redken “Symposiumin”, johon osallistuu 500 kampaamoalan ammattilaista

 

1980-luku: HIUSVÄRIT MULLISTUVAT

- Shades EQ Equalizing Color Gloss, yksi hiusvärien suurimmista mullistuksista, lanseerataan vuonna 1983
- Erittäin hoitavissa tuotteissa proteiini yhdistyy kosteuteen vahvistaen rasittuneita hiuksia
- Redken lanseerataan 13 maassa eri puolilla maailmaa

 

1990-luku: Redkenin nimeen lisätään “5th avenue NYC”

- Redken myydään kosmetiikka-alan johtavalle toimijalle L’Orealille vuonna 1993
- Tuhoisan maanjäristyksen jälkeen Redken muuttaa Kaliforniasta L’Orealin pääkonttoriin New Yorkin 5th Avenuelle
- Redken vakiinnuttaa asemansa trendien aallonharjalla olevana muotibrändinä
- Alan johtava oppimisresurssi Redken Exchange avaa ovensa vuonna 1996

 

2000-luku: Redkenistä tulee catwalkien auktoriteetti

- Redken aloittaa yhteistyön maailmankuulun hiusmuotoilijan Guidon kanssa
- Redkenistä tulee muotinäytösten takahuoneiden johtava toimija, jolla on oma tiimi New Yorkin, Milanon, Pariisin ja Lontoon muotiviikoilla

 

2010-luku: lisää innovaatioita, muotia ja inspiraatiota

- Innovatiiviset tuotteet, kuten CHROMATICS, Curvaceous, Diamond Oil, Blonde Idol ja Redken Stylingin Pillow Proof Blow Dry- ja Flex-tuotesarjat, auttavat tuomaan osaamista esiin ja kasvattamaan liiketoimintaa

 

2014: UUSIA TAPOJA luoda yhteyksiä ja viestiä

- Uudet kokemuspohjaiset visuaaliset elementit, kuten videot, inspiroivat kuvat ja vinkit, sitouttavat asiakkaita heidän toivomallaan tavalla verkossa ja mobiilisti
- Muusat ja vaikuttajat kertovat inspiraationlähteistään ja tarinoistaan hiusmuotoilijoille ja kuluttajille sosiaalisessa mediassa ja verkkosivustollamme
- Uudet palvelumahdollisuudet ja oheistuotteet tuovat eloa kampaamoihin ja kasvattavat liiketoimintaa