Vastaanoton hallinta - Kasvata liiketoimintaasi - Liiketoimintaresurssit - Redken EMEA
>

Vastaanoton hallinta

Vastaanoton hallinta

Kristi Valenzuela on Crystal Focus Salon Coachingin perustaja ja omistaja. Yritys on erikoistunut järjestelmiin, jotka auttavat vastaanottoa ja teknisiä tiimejä tekemään yhteistyötä. Kristi auttaa kampaamoalan ammattilaisia lisäämään tuotteiden ja palvelujen myyntiä, parantamaan asiakasuskollisuutta ja ymmärtämään etukäteen tehtyjen varausten tärkeyden. Lisäksi hän on omistajana Summit Salon Business Systemsissä, joka on maailman suurin kampaamoalan konsultointiyritys. Hänen suositut ohjelmansa (workshopit, teleseminaarit ja webinaarit) keskittyvät oikeassa elämässä toimiviin kampaamoratkaisuihin, jotka ovat hauskoja, helppoja ja kasvattavat tulosta välittömästi.

 

Tämän hetken vaikeassa taloudellisessa ympäristössä on tärkeää hyödyntää kampaamon kaikki piilevät mahdollisuudet, jotka voivat tuottaa tulosta. Monet kampaamoiden omistajat kiinnittävät viimeksi huomiota paikkaan, jonka asiakkaat ensimmäisenä kohtaavat – vastaanottoon. Pätevät vastaanoton myyntiammattilaiset ja määrätietoinen toimintasuunnitelma voivat auttaa saavuttamaan tuhansien eurojen lisämyynnin nykyisille asiakkaille. 

 

Vahvan vastaanottomyyntitiimin rakentamisessa tulee keskittyä viiteen osa-alueeseen:

 

REKRYTOINTI

Vastaanotolle asetettujen myyntitavoitteiden tulee olla selvät, jotta palkkaat oikeat ihmiset. Esitä haastattelussa täsmällisiä myyntiin liittyviä kysymyksiä.
Henkilön tulee
• omata aiempaa myyntikokemusta
• suhtautua määrätietoisesti myyntiin.

KOULUTUS

Tietokoneen käyttäminen ja puhelimeen vastaaminen ovat tärkeitä taitoja, mutta myyntityön ymmärtäminen tuo viime kädessä lisää rahaa kassaan.
Vinkkejä:
• Käytä joka päivä aikaa myyntitekniikan opettamiseen
• Tarjoa ensi käden kokemusta palveluista
• Harjoitelkaa palveluiden tarjoamista asiakkaille, myyntiä puhelimitse ja tuotekaupan saattamista loppuun roolileikkien avulla

TAVOITTEET

Kuukausittaisten myyntitavoitteiden ymmärtäminen sekä jokaisen työntekijän suorituksen ja koko vastaanottotiimin saavutusten seuraaminen on välttämätöntä halutun myyntituloksen saavuttamiseksi.
Vinkkejä:
• Päivittäinen, viikoittainen ja kuukausittainen seuranta tekee toiminnasta määrätietoisempaa
• Valmenna ja mentoroi jokaista vastaanottotyöntekijää kuukausittaisissa kahdenkeskisissä keskusteluissa

YHTENÄINEN VIESTINTÄ

Oikeat viestit oikeaan aikaan pitävät asiakaspalvelijoiden toiminnan linjassa vastaanoton myyntitavoitteiden kanssa.
Vinkkejä:
• Miljoonan euron sanat tuottavat miljoonan euron tuloksia
• Yhdenmukaisuus on menestyksen avain: vuorosanat puhelimessa, asiakkaiden toivottaminen tervetulleeksi ja palveluiden tarjoaminen
• Asiakaspalvelun/myynnin ilmaisuja:
o “Oletko nähnyt?”
o “Joko olet kuullut?”
o “Vinkkinä…”
o “Erikoistarjouksessa”
o “Tarjouksessa vain asiakkaillemme”
o “Aivan uusi”
o “Kaikki asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä siihen”

MYYNTI

Ole täsmällinen sen suhteen, miten vastaanottotyöntekijä voi tarjota lisäpalveluja, esitellä kampanjatuotteita tai antaa suosituksia hoidosta käsittelyn jälkeen, sillä tämä synnyttää välitöntä tulosta kampaamolle.
Opeta työntekijöille nämä asiat:
• Lisäpalvelujen suositteleminen. Tarjoa esimerkiksi värjäystä tai raidoitusta täydentävää Redken Chemistry -palvelua puhelimessa varauksen vahvistuksen tai tekemisen yhteydessä
• Tuotemyynnin edistäminen hyödyntämällä tiimin yhteisiä ponnisteluja. Varmista, että kampaaja kirjoittaa ylös käsittelyn aikana käytetyt tuotteet ja ehdottaa niitä asiakkaalle 
• Kampanjatuotteet, minikoot ja täyttöpakkaukset ovat mainioita tuotteita asiakkaan ostokokemuksen parantamiseen